Vitamín B2

Tento vitamín je velice důležitý pro správnou funkci jater a také pro dobré vidění. Chrání oční rohovku a podporuje dobré vidění, zabraňuje očním katarům. Je také velice důležitý pro činnost některých enzymů a  pro látkovou výměnu bílkovin a tuků.

Zdroje vitamínu B2

Mezi největší zdroje tohoto vitamínu patří především kvasnice, játra, ledviny, mléko, vejce, vepřové a hovězí maso, ryby, tvaroh, kakao a také slunečnicová semínka, zelí, fazole, brokolice a hrách.

Proč je v lidském těle tak důležitý?

Tento vitamín je velice důležitý, protože plní v lidském organismu řadu důležitých funkcí např. je důležitý při látkové výměně bílkovin a tuků, podporuje tvorbu nových buněk. Zabraňuje očním katarům, chrání rohovku oka, podporuje dobré vidění. Pomáhá také při léčbě anémie a při léčbě různých psychických poruch. Je důležitý pro správnou funkci jater a zabraňuje  maštění vlasů a pleti.

Nedostatek vitamínu B2

Nedostatek tohoto vitamínu může způsobit blokaci tvorby nových buněčných tkání, může způsobit poruchy jater. Nedostatek tohoto vitamínu může také způsobit problémy s očima, které se ze začátku projevují zarudnutím očí, přecházejí do zánětu spojivek a mohou přejít až do očních katarů sliznice. Nedostatek může způsobit také zvýšenou nervozitu, poruchy zažívání a deprese. Nedostatek vitamínu B2 se může projevovat také mastnými vlasy a mastnou pletí, rozpraskanými koutky úst a příliš bledými nebo naopak příliš rudými rty, někdy se také mohou tvořit šupinaté vyrážky na nose a na bradě.
Vitamín B2 se do těla dostane převážně pestrou stravou bohatou na zdraví prospěšné látky. Pokud není možné pokrytí doporučené denní dávky vitamínu B2 přirozenou cestou (potravou), pak je možné užívat tento vitamín v lékové formě.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*